Figyelj, Pajti! - Jóska bácsi, a faluból a lombikbébi programról, Veres András megyéspüspöknek!
2017. augusztus 27. írta: BoldogÉ

Figyelj, Pajti! - Jóska bácsi, a faluból a lombikbébi programról, Veres András megyéspüspöknek!

joskabacsi.png

Jóska bácsi egy Győr melletti faluban lakik, elküldte győri portálunknak gondolatait, a megyéspüspök nagy port kavart  kijelentéseiről.

Na jó, tudom van valami fene nagy tisztséged ott Győrben a papoknál..valami megyés püspök, vagy mi..de hagyjuk ezeket a hivalkodásokat!

Tudod, engem itt a faluban csak Jóskának hívnak! Elmúltam hatvan, de azért itt még mindenki odafigyel, ha mondok valami okosat. Még a plebános is odafigyel. Muszáj is neki, mert az asszony…. na, az nagyon szeret a templomba járogatni, még takarít is ott néha, meg viszi a süteményeket, ha sokat talál sütni…. De nem csak a plebános, de még a polgi is ad a szavamra. Mégse nincsen nekem semmi más titulusom. Aztán mondom, én nem szoktam bolondokat beszélni, te meg igen, úgyhogy maradjunk ennél a Pajti-nál…jó lesz ez neked!

Na, az van Pajti, hogy eddig nemigen ismertük egymást, Azt se tudtam, vagy egyáltalán, ki törődik a csuhásokkal, az egy plébános kivételével, azzal is leginkább azér’ mert itt falun nélküle temetés nincsen.

Erre most mondtál egy akkora butaságot, hogy csuda! Sok misebort ihattál vagy mi! Vagy az unalom ment a fejedre? De azt mondani, hogy az én feleségem, meg a lányom, meg az unokáim ..meg az egész család bűnös…hát Pajti…nem lehetsz valami okos ember az már egészen biztos!

Tudod, van nekem egy fájintos lányom, a Zsuzsi..hú, nagyon szép volt húszévesen! Kapkodtak volna utána a legények, de neki mingyá elsőre a Géza kellett, sose más! Így aztán hamar egybe is keltek! Dolgoztak szorgalmasan, felépítettünk egy nagy házat is nekik itt a faluba, meg gyarapodtak is rendesen! Autó, bútorok, nyaralás erre-arra….szóval szépen éltek. Csak a gyerek, az nem akart jönni!  Eltelt majd tíz év, és semmi! Addigra a Zsuzsi már teljesen összerogyott a nagy szomorúságtól! A Géza meg - pedig igen nagyon jó ember – bizony egyre gyakrabban botorkált hazafelé a kocsmából éjfél tájt.

Aztán a plébános mondott valami igen okosat! (úgy látszik mégse csak a temetéshez ért) Azt találta mondani, hogy menjenek el Győrbe, a KÁLI intézetbe, mert ott lehet, tudnak segíteni! No, fölkerekedtek a gyerekek, mentek többször is! Aztán elkezdett kerekedni a Zsuzsi hasa! Hú, nagy boldogság volt! Az asszony onnantól annyit járt a templomba imádkozni, azt gondoltam, már ott lakik.

Majd kiderült az ultrahangon, mindjá’ kettő unoka jön! Ikrek! Lett ám nagy sürgés-forgás, készülődés. Ki se látszottunk a munkából, de az örömből se!  Aztán megszülettek! Két gyönyörű lány..látszott rajtuk, ugyanolyan szépek lesznek, mint a Zsuzsi!  Onnantól az asszony a templom helyett jobban a Zsuzsinál meg az unokák mellett sertepertélt, de ezt egyáltalán nem bántam. A munka mellett, ha tehettem, mentem én is unokázni. Ugye kell valaki, aki ilyen fiatalon elkezdi tanítani őket az okosságra!

Nehéz, de szép évek jöttek! A lányok már két évesek voltak, amikor a Zsuzsi megbolondult! Hogy ő még szeretne szülni! Nem kérdezett senkit, újra utazgatott Győrbe. Most egy kicsit tovább, majd egy évig, de végül megint gömbölyödni kezdett!  Na, jézusmária! Még egy unoka! Addigra a lányok már éppen beleértek az „ördögfattya” korszakukba. Folyton az apjukat meg engem, az öregapjukat nyúzták! Nem volt egy perc nyugtunk! De a Zsuzsi! Na, az pocakkal is annyira szép lett! Ragyogott! Meg a Géza se járt a kocsmába többet. Még véletlenül se fordult be az ajtaján!  

Aztán jött a meglepetés! Megint ikrek lesznek, de most fiúk!

No, nem mesélem tovább!

Tudod Pajti, én most egy nagyon boldog nagypapa vagyok! Még mindig nagyon sokat dolgozok, mert kell a segítség a Zsuzsiéknak! De nem bánom! Csak nézem a négy unokámat és elsírom magam a boldogságtól!  

És erre te ott Győrben azt találod mondani, hogy mi itt, a mi családunk bűnös! Mert a mesterséges megtermékenyítés bűnös dolog!  

Az még a jobbik eset, ha a misebor volt sok, vagy pimpós, amit benyakaltál..oszt ezért beszélté’ butaságokat! Mert akkor elég bocsánatot kérned, aztán spongyát rá!

De ha ezt bor nélkül, csak úgy magadtól erőlködted ki a fejedből..na akkor baj van nálad Pajti!

Beszéltem ám a plebánossal is! Persze pislogott nagyokat, meg hümmögött is egypárat, de azt mégse tagadhatja le, hogy ő küldte a Zsuzsit Győrbe abba a KÁLI-ba. Úgyhogy csak megmondta, hogy nem vagy te okos ember Pajti! Csak jól tudtál dörgölődni fölfelé a nagyokhoz, meg taposni lefelé a kicsik fejére! De okos, az sose nem voltál! Meg azt is mondta, hogy hiába vagy megyéspüspök, nem kell veled törődni! Dehogy vagyunk mi bűnösök! És bocsánatot kért helyetted!

Na, innen meg rendben is van a dolog! Beszéld meg ezt a Jóistennel, mégis az a te legfőbb főnököd…...már, ha szóba áll veled!

A  miseborral meg vigyázzá!

Jóska

(a kép illusztráció)

 

írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: boldoguljerden@gmail.com

Követed már a Boldogulj Érden oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljerden.blog.hu/api/trackback/id/tr6812783350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása