Kártékonyak az érdi kerékpárosok? Van, aki szerint a városi kerékpározás növeli a szmogot, a dugót, fenntarthatalan és sok kárt okoz.
2017. december 09. írta: BoldogÉ

Kártékonyak az érdi kerékpárosok? Van, aki szerint a városi kerékpározás növeli a szmogot, a dugót, fenntarthatalan és sok kárt okoz.

kerekpar-kerekparosklub-hu.jpg

Na jó, mindez Lengyel Gabriella tollából jelent meg a kormánypárti Figyelőben.

Szerinte a városi biciklizés tipikus példája annak, amikor egy jó ötlet annyira kinövi magát, hogy fenntarthatatlanná válik, és több a kára, mint a haszna. A kerékpározás ösztönzése hihetetlenül nagy költségekkel jár, károsítja a helyi vállalkozásokat, csökkenti a városok bevételeit, növeli a légszennyezést, a forgalmat, és komoly egészségügyi kockázattal jár a kerékpárosok tüdejére nézve.

Azt írja a hölgy, hogy

Egy kanadai vezető környezetvédő, Lawrence Solomon megfogalmazta, mi a baj a városi biciklizéssel, amellett, hogy kétségtelenül számos előnye is van. A nyolcvanas években komoly áldás volt a biciklizés terjedése a városok számára, hiszen csökkent az autóforgalom, emiatt kevesebbet kellett költenie az utakra a városoknak, csökkent a károsanyag-kibocsátás, nem kellett annyi parkoló, és az emberek is fittebbek maradtak.

Ennél Lengyel Gabriella tovább is ment, szerinte ez egy fajta kultúrharc. Persze ma amikor a sorosozás kormánypárti alapkészség, már meg sem lepődünk az ilyesmin.

Erre egy nagy vihart kavart Chris Hoy olimpiai bajnok kerékpárostól származó idézetet hoz, (“rémesek az 50kg-nál nehezebb férfiak, a testhez álló szerkóban”) amelyet úgy állított be, mint ami „kultúrharcot” eredményezett a kerékpáros kisebbség bicskanyitogató önelégültségéről.

A cikk szerint, persze aztán az csak hab a portán, hogy szerinte a biciklis sávok elfoglalják a közutakat, ezért vannak a dugók és a szmog.

Solomontól még azt idézi Lengyel Gabriella többek között, hogy a kiépítésre kerülő kerékpárutak leginkább a parkolótársaságokat (sic!) érintik érzékenyen első körben, második körben már a városok büdzséjét is. Solomon szerint további gazdasági szempont lehet az is, hogy a parkolóhelyek mellé települő vállalkozásokat is hátrányosan érinti, ha kerékpárút épül minden utcában. A városok nemcsak a parkolásból, hanem a tömegközlekedés használatából eredő bevételeiket elvesztik, hiszen az autó alternatívája a véleményvezérek nyomására a bicikli.

Reméljük az újságíró, csupán rosszat álmodott és rossz könyvet vett a kezébe, ez a gondolkodás nem nyerhet teret itt a XXI. században.

címlap: kerekparosklub.hu

 

írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: boldoguljerden@gmail.com

Követed már a Boldogulj Érden oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljerden.blog.hu/api/trackback/id/tr8213467331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.