Milyen komoly kihívásokat oldottak meg az érdi felüljárók kivitelezésekor!
2017. december 16. írta: Cseri Pali

Milyen komoly kihívásokat oldottak meg az érdi felüljárók kivitelezésekor!

hid1.jpg

Augusztusban történt meg Érden a Szent István úti felüljárók alapkőletétele, melyeket az A-Híd Zrt. kivitelez és két vasút feletti közúti híd létesül, melyekre már 1986-tól kezdve tanulmányok készültek.

Hosszú ideje cél volt tehát egy nem szintbeli vasúti kereszteződés létrehozása Érd megnövekedett forgalmának elvezetésére, mivel a vasútvonalak ketté, illetve három részre vágják a várost, megnehezítve a közlekedést.

A hidak kivitelezését nehezítette a helyszín problémás megközelíthetősége, valamint a MÁV nyomvonalakon zajló egyéb projektek miatt csak nagyon korlátozottan rendelkezésre álló vágányzári időpontok.

Mindent a vágányzáraknak kellett alárendelni

A teljes híd vágányzári zavartatására mindössze néhányszor 2-3 órát kaptak a kivitelezők. Még a híd szerkezetének kiválasztását is nagy részben a vágányzárak rendelkezésre állása határozta meg, mivel kellő vasúti zár alatt a tenderben eredetileg szereplő hidak közbenső támaszainak kivitelezésére semmilyen esély nem volt. Emiatt egynyílású hidakra készült terv, 50-60 méter közötti szerkezetekkel. A szóba jöhető hídszerkezetek között a költségvetés döntött.

Mostani szokás szerint, a végleges tervek az alvállalkozókkal kötött szerződések után alakultak ki

hd2.jpg

Az idő szűkössége miatt a kivitelezéshez szükséges alvállalkozók versenyeztetése is rendhagyó módon történt. Mivel a tervek éppen csak utolérték a kivitelezés ütemét, nem maradt idő az elkészült végleges tervek után történő versenyeztetésre. Gyártói előzetes tervvizsgálatra sem volt idő, mert azonnal meg kellett rendelni az acél anyagot, hogy a tervezett vágányzári emelési időpontra a szerkezet mindenképpen ki legyen szállítva.

A vágányzárak korlátozottsága mellett a szakmunkáshiány és a téli időjárási körülmények miatt az A-Híd munkatársai felvetették, hogy a pályatáblák előregyártása jelentősen felgyorsíthatja a híd építését.

A helyszínen körülbelül két nap alatt elő lehet állítani egy híd mintegy 40 méter hosszú pályalemezét.

„Nagy szabadságunk volt a híd tervezésében, de ez felelősséggel és sok gyors döntés szükségességével is jár, ami fárasztó, mert néha satuba kerülünk. Egy nem teljesen megfelelő tervet mindig könnyebb gépiesen végigvinni, ha van rá mód, mert nem kell gondolkodni, még ha nem is tartjuk a legmegfelelőbbnek. A fenti időszakban rengeteg ember agyával kellett gondolkodni és összehangolni azokat”

(magyarepitok)

 

 Címlapfotó: magyarepitok.hu

írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: boldoguljerden@gmail.com

Követed már a Boldogulj Érden oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljerden.blog.hu/api/trackback/id/tr3513505171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.