Néhány napja, egy érdi édesanya megosztott egy felháborodott bejegyzést Facebookos oldalunkon, amiben a Gárdonyisok orfűi kálváriájáról ír, ennek jártunk utána.
Az anyuka, bejegyzése az alábbiakban olvasható:
“Az Érdi Gárdonyi Géza Általános Iskola 3. A és B osztályos tanulói 50 fő, 4 pedagógus kíséretével 2018.05.04-én erdei kirándulásra indult Orfűre.
Az érdi, Royal Busz Bt-vel kötöttünk megállapodást a fuvarozást illetően, oda-vissza. Előre kifizettük az útiköltséget. 4-én, hétfőn a Royal Bt. maradéktalanul teljesítette kötelezettségét, időben megérkeztek gyermekeink a szállásra. A visszaút 05.08 -án lett volna, de. 10 órakor kellett volna a gyermekeinkkel elindulni Pécsre, majd az ottani városnézés után, hazahozni őket 15 órára Érdre. Tanáraink délelőtt szembesültek a ténnyel. hogy a busztársaságnak közbejött egy új fuvar, ezért csak később tud értük menni. Állítólag indítottak egy mentesítő járatot a nap folyamán ami nem talált oda mert lemerült a sofőr GPS-e. ( Igen, mi meg ovisok vagyunk, hogy elhisszük ezt) ..és még most sem tudjuk, hogy azóta is hol van az a busz, mert 19 óráig sem ért oda. Közben a szállásról kirakták a gyerekeinket reggeli után, mert várták a másik turnust és a mi gyermekeink 32 fokban este 19-óráig várakoztak. A pedagógusaink saját ill. osztálypénzből igyekeztek innivalóval és némi ennivalóval ellátni őket. A tábor vezető nője 15 órakor kezdett keresgélni és talált egy Pécsi busztársaságot akik hajlandóak voltak a szerencsétlenül járt gyerekeket hazahozni. 19 órakor indultak Orfűről és 22.30-kor érkezetek meg gyermekeink, éhesen, fáradtan ugyan de épségben. Mi szülők 14 órakor értesültünk a rossz hírről, szerveztük, hogy indulunk a gyermekeinkért de tanáraink 15-kor értesítettek, hogy találtak buszt és senki se induljon útnak. Kérdezem, milyen ember az ilyen? Milyen a lelkiismerete? Milyen társaság ez? Milyen az üzletpolitikája? Milyen a hírneve? aki megteszi ezt 50 fő 9 éves gyermekkel. A társaság kéviselője állítólag még aznap este visszafizette a visszaút árát a pedagógusnak és ezzel úgy gondolta, hogy részéről rendezett a történet. Ez az egy utunk volt a társasággal ami egyben az utolsó is.”
Nos, ha ennyit tudnánk a történtekről, akkor jogosan gondolnánk, hogy valami hétköznapi horrorba csöppentünk, ezért természetesen megkérdeztük a buszos cég vezetőjét is.
Felhívtuk a Royal Busz Bt. tulajdonosát Horváth Gézát, aki készségesen nyilatkozott az esetről, és az alábbi tájékoztatást adta:
A megbízója felé, jelen esetben a diákok tanár nénije felé időben, hogy nem az a busz megy majd a visszaútra, mint amelyikkel az odaszállítás történt, de a másik busz is ugyanolyan paraméterekkel rendelkezik.
Jelenleg hatalmas sofőr hiánnyal küzdenek a társaságnál, ezért a rendelkezésre álló buszhoz nem volt sofőr, így egyik kollégájuk ajánlott egy hölgyet, aki nemzetközi teherfuvarozó jogosítvánnyal rendelkezik, kamionosként dolgozik és másik buszos cégnél is szokott munkát vállalni.
A hölgyet a referenciái alapján elfogadták és a busz időben el is lett indítva Orfűre.
Mint azt elmondta, a hölgy felhívta, hogy Budapesten egy órát vesztegelt a forgalom miatt, azért ennyit késik majd. Ekkor a Horváth Úr azonnal telefonált a csoportot vezető egyik tanár nőnek, hogy egy órányi késésre lehet számítani.
Sajnos a szerencsétlen véletlenek összjátéka, vagy a sofőr hölgy megbízhatatlansága kezdett begyűrűzni, és az M6 autópályán már a GPS-re és a telefonja lemerülésére panaszkodott a hölgy, majd Pécsre leérve 1,5 órára el is tűnt, hiába keresték. Aztán Pécsváradról került elő, amikor is kérdőre vonták, azt válaszolta, hogy a benzinkútnál volt telefont feltölteni és hogy nem indul a busz, ezért nincs a célállomáson, ekkor kissé furcsán néztek már a sofőrre (egyébként a hivatkozott busz, azóta is minden nap hibátlanul teljesít szolgálatot).
Nos kóborló buszsofőr hölgyünk ilyen-olyan kifogásokkal elszórakozott 3 órát.
Mindeközben a Royal Busz képviselője újból felvette a kapcsolatot a csoportot kísérő tanárokkal, hogy ott van a busz Orfű közelében, de sajnos nem tud diszponálni felette a fenti okok miatt.
Ezek ismeretében a Gárdonyisok már nem is akarták hogy az említett hölgy szállítsa vissza őket, és szállásadójukon keresztül szereztek egy buszt a helyzet orvoslására. Ebbe a Royal Busz képviselője is beleegyezett, amellett, hogy azonnal fel is ajánlotta a költségek átvállalását, így mire Érdre megérkeztek a mentesítő járattal, az egyik, a csoportot kísérő tanár nő férjének a kezében volt a pénz, hogy a csoport rögtön rendezhesse az anyagikat a mentesítő járat felé.
Az ilyen esetekben egyébként a szokásos protokoll az, hogy kártérítik a megrendelőt, ami ez esetben meg is történt, tehát plusz pénzbe nem került a Gárdonyis csoportnak, sőt Horváth Úr kérdésére miszerint egyéb költség merült e fel, mert akkor azt is átvállalja, a válasz az volt, hogy “nem, ezzel ne is foglalkozzon”. Továbbá felajánlásra került az is, hogy egy legközelebbi együttműködés során vigaszdíjként további kompenzációra nyitott a Royal Busz a rajtuk kívül álló okok miatti meghiúsultakért.
Valamint az is igen örvendetes, hogy a csoport olyan szerencsés helyzetben volt, hogy a szállásadó a konyhába is beengedte a tanárokat, hogy szendvicset készíthessenek a gyerekeknek a hazaútra, és a gyermekek is visszamehettek, ergo a hazaindulásig kieső időt nem a buszmegállóban vagy az utcán kellett töltenie a csoportnak.
Sajnálatosnak tartja a Royal Busz képviselője a történteket, de szerencsére a gyerekek biztonságban és épségben értek haza és minden plusz költséget kiegyenlített, ami felmerült az utazással kapcsolatosan.
Az már csak a sors fintora, hogy a mentesítő busz is késett, több mint egy órát.
Mindenképpen tanulsággal kell szolgáljon az eset, mert ebben a sofőr hiányos világban sajnos bármi előfordulhat, a szerződő felek legjobb szándéka mellett is.
címlap: illusztráció /lakeevent.hu/
Írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: boldoguljerden@gmail.com
Követed már a Boldogulj Érden oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!