Ebben az évben nagyon elhúzódik a Black Friday, akár 2 hétig is tarthat az év végi kiskereskedelmi szezont felvezető legnagyobb akciós időszak, az online forgalom pedig elérheti a 40 milliárd forintot – derült ki az Euronics-GKI Digital jelentéséből.
Az Amerikában hagyományosan egy napos Black Friday Magyarországon egyre inkább átalakul a magyar kereskedők és fogyasztók igényeinek, elvárásainak megfelelően. Az idei – immár ötödik – Black Friday mostanra az online és hagyományos kereskedelem minden fontosabb szereplőjét valamilyen formában megmozgató, a vásárlók számára valódi „kincsvadászattal” felérő eseménnyé nőtte ki magát, ahol felértékelődik a többcsatornás értékesítés szerepe is. Az idei Black Friday akciók során összességében várhatóan 800-840 ezer vásárló fog online is rendelni, az internetes költések összértéke pedig meghaladhatja a 40 milliárd forintot – derül ki az Euronics műszaki áruházláncpiaci jelentéséből, melyet a GKI Digital közreműködésével készített.
A jelentés szerint – az egy főre vetített, átlagosan 45-50 ezer forintos várható költés mellett – idén csak az online rendelések közel 40 milliárd forintos forgalmat eredményezhetnek a Black Friday időszak alatt. Ez az egész évre várható online kiskereskedelmi forgalom csaknem 9 százalékát jelenti. A reprezentatív kutatásból kiderült, 10-ből 4 online vásárló várhatóan legalább két alkalommal elcsábul majd egy-egy ajánlat kapcsán, így összességében hozzávetőleg 1,1-1,2 millió internetes vásárlás realizálódhat a leértékelések során.
Míg tavaly a kereskedők többé-kevésbé összezártak és egyszerre akcióztak, addig az idei évben a vásárlók akár 1-2 hétig is válogathatnak az állandóan frissülő akciós kínálatból és az üzletekbe, plázákba látogatva is keresgélhetnek a dedikált ajánlatok között.
Ennek legfőbb oka, hogy az idei Black Friday akciókhoz már a kereskedelem szinte minden szegmense csatlakozott, így a november 12. és 25. közötti két hétben minden napra jut egy-egy akciós nap.
Mostani értelmezésben a magyar vásárlók szemszögéből a Black Friday – az eredeti amerikai kezdeményezést szabadon értelmezve – akár 1-2 hétig tartó akciós időszakot is lefedhet. A Black Friday a kereskedők számára pedig nem feltétlenül csupán évi egy, pénteki nap. Sokkal inkább egy olyan dedikált akció(hullám), amikor nagyobb értékű termékek, szélesebb választékban kerülnek a kínálatba.
“Ez a sajátos magyar piaci folyamat egyfelől kedvező, mivel a sok akcióból mi vásárlók könnyebben megtalálhatjuk a nekünk megfelelő ajánlatot anélkül, hogy mindent egyetlen napon kelljen beszereznünk. Másfelől a kereskedőknek a hatalmas zajban nehéz és igen költséges kitűnni, még az ütősebb ajánlatokkal is” – összegezte a kialakult helyzetet Hunyady László, az Euronics műszaki áruházlánc marketing és értékesítési igazgatója.
A teljes cikket ide kattintva olvashatja el.
A fotó illusztráció
Írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: boldoguljerden@gmail.com
Követed már a Boldogulj Érden oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!