ÉRDI ELMÉS VASÚTÉPÍTÉS: Nemrég sok pénzért építették, de útban van és bontják
2020. február 09. írta: BoldogÉ

ÉRDI ELMÉS VASÚTÉPÍTÉS: Nemrég sok pénzért építették, de útban van és bontják

tamfaldontes-erd-iho-hu-vorosattila.jpg

Vajon miért mindig a tervezést, a hosszútávú gondolkodást spórolják ki egy nagy beruházás előkészítéséből, tehetnénk fel a kérdést annak kapcsán, hogy tíz évet sem szolgált az érdi támfal, viszont most elérkezettnek látták hát elbontani. Itt építik ugyanis a legújabb érdi összekötővágányt.

Talán nem ez lesz az utolsó vargabetű a beruházás kapcsán, amikor a sokadik kritika éri az Érd állomás–Érd alsó összekötővágány megépítésének időzítését írta meg az IHO. Sokan fölvetették, hogy a 40a felújításának nulladik lépcsőjének kellett volna ennek lennie, és akkor az egy évig tartó tehervonatokra vonatkozó terelés nagy része megúszható lett volna. A Dunai Finomító, Dunaferr és más kisebb-nagyobb üzemek ellátását székesfehérvári kerülővel végezték, csak a MOL kára volt ebből kétmilliárd forint úgy, hogy amit csak lehetett, csővezetékre tereltek a vasútról. De ha egyszer útban van lakóépület, a jogi vita az első, nem az építkezés.

Az összekötővágány építését már akár a 2010-es évek elején is megkezdhették volna, vagy legalább előkészíthették volna a földmunkát a 30a vonal mellett. Itt a kétvágányúsítás miatt eleve jelentősen hozzá kellett nyúlni a bevágáshoz, a jobb vágány mellé pedig masszív támfalat emeltek. A kétvágányú 30a-n 2013 őszén indult el a forgalom.

Most ennek egy részét szét kell bombázni, hogy az összekötővágánynak legyen helye, plusz újra iszonyat földmunkát kellett végezni. Persze finanszírozási, tervezési, területhasználati és egyéb szempontokat is figyelembe kell venni, értjük. De minél komplexebben tervezünk, annál kedvezőbb, költséghatékonyabb lesz a végeredmény.

A napokban tehát hozzákezdtek Érden a betonfal bontásának a leendő összekötővágány mentén. A nyomvonal már teljesen kialakult, megépült a Velencei út fölötti híd is (ahol a Train Hungary mozdonya majdnem a mélybe bukott), sőt a felsővezeték-tartó oszlopok is végig állnak már Érd állomás és a 30a vonal között. A vonalat a jelenlegi ismeretek szerint az intercityk és tehervonatok fogják használni, a felső pálya pedig inkább a személyvonatoké lesz. Haváriák esetén is jól jöhet majd, hogy Érd és a főváros között négyvágányossá bővül az összeköttetés.

 

Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Előre is köszönjük!

Írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit a boldoguljerden@gmail.com címre. Ha van kedved, lépj be a Boldogulj Érden Facebook csoportba, vagy kövesd a Boldogulj Érden oldalunkat Facebookon.

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljerden.blog.hu/api/trackback/id/tr3315465888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása