ELKÉPESZTŐ MENNYISÉGŰ WC-PAPÍRT VESZÜNK! A koronavírus járvány slágerterméke a héten
2020. március 29. írta: BoldogÉ

ELKÉPESZTŐ MENNYISÉGŰ WC-PAPÍRT VESZÜNK! A koronavírus járvány slágerterméke a héten

wcpapir-mutyimondo-blog-hu.jpg

Hetek óta üresek, de legalábbis hiányosak az áruházak WC-papír-polcai, amelyet a piackutatók is megerősítettek

A járvány kitörése óta, a WC-papír lett az egyik legkeresettebb termék, a kereslet elképesztő növekedése miatt hiány alakult ki. Az egészségügyi papíron, no meg a tartós élelmiszereken kívül óriási a kereslet tisztító- és fertőtlenítőszerekre, valamint a papírzsebkendőre, papírtörlőkre és a szalvétára is. Normál esetben nem kellene aggódni, hogy hiány lesz belőlük, ám a tömeges felvásárlások tükrében igen.

A vírus hazai megjelenésének hetében (10. hét) a magyarok 98%-a már hallott a járványról, sőt 10-ből hatan már a fertőzés megjelenése előtt aggódtak miatta. A veszélyhelyzet kihirdetése előtt még csupán 11% kezdte el a járványkamra feltöltését, derült ki a Nielsen 800 fő bevonásával készült reprezentatív, országos felméréséből.

A 11. hét nyertese a háztartási papíráru volt, azon belül a WC-papír volt, amiből mintegy 150%-al több fogyott, csaknem 1,8 milliárd forint értékben.

A Nielsen felmérésére válaszolók közül a 40 évnél idősebbek jelentős része (93%) a televízióból tájékozódik a járvány alakulásáról, míg a 18-39 évesek az interneten (77%).

A válaszadók közel háromötöde, különösen a vidéken élők és az alacsonyabb jövedelemmel rendelkezők elégedettek vagy maximálisan elégedettek voltak a vírus terjedésével kapcsolatos tájékoztatással*, ez azonban nem befolyásolta az ezzel kapcsolatos aggodalmak mértékét. A hazai lakosság jelentős része (59%) inkább nagyon aggódott a járvány hazai elterjedése miatt, csupán 5%-uk nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem tart a potenciális járványtól.

A felmérés időszakában (2020. március 5-12.) a válaszadóknak csupán több mint egynegyede tett lépéseket járványkamrája feltöltéséért, ekkor jellemzően tartós élelmiszert (82%), gyógyszert (67%) és higiéniai termékeket (65%) vásároltak. Ebben az időszakban (a határzár életbe lépése előtt) a tervezett utazásokat mindössze a válaszadók fele tervezte lemondani.

Míg a február végi (február 24.-március 1.) első felvásárlási roham a tartós élelmiszerek betárazásáról szólt, addig a 11. hét a vegyi áruk felhalmozását is magával hozta.

A vegyi áruk között a vitaminok taroltak: értékbeli eladásuk megnégyszereződött a 11. héten tavalyhoz képest, a tisztítószerek és szappanok fértek még fel a dobogóra, hasonló forgalmi trenddel.

A WC-papír forgalma, bár a 9. és 10. héten még nem ugrott meg kiugróan, addig a 11. héten csúcsokat döntött: 196%-kal többet költöttünk a kategóriára 2019 11. hetéhez képest.

Forrás: Euronews

fotó: Mutyimondó Blog

 

Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Előre is köszönjük!

Írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit a boldoguljerden@gmail.com címre. Ha van kedved, lépj be a Boldogulj Érden Facebook csoportba, vagy kövesd a Boldogulj Érden oldalunkat Facebookon.

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljerden.blog.hu/api/trackback/id/tr9615568570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.