ÉRD KÖRNYÉKÉNEK CSODÁJA: A Beliczay-sziget titka
2020. június 03. írta: Smitt Róbert Író

ÉRD KÖRNYÉKÉNEK CSODÁJA: A Beliczay-sziget titka

beliczay_cim_tuarabot.jpg

Érd környéke tele van szépséggel és titokkal, aki erre jár, esetleg fut átadja magát ennek a tájnak, a szépségének, a történetének. Ha jól figyel az ember, mesél ez a hely, olyan, akár egy színes könyv, tele növényekkel, fákkal, megannyi madárral. El lehet veszni itt, jó értelemben persze.

bliczay5.jpg

A Beliczay-sziget Az Érd keleti határait felölelő, a Dunához illeszkedő partszegély mintegy 9 km hosszúságban és 2–3 km szélességben elterülő alacsony térszínű, ártéri üledékekkel borított tája Érd-Ófalutól Hárosig terjed enyhén ívelt alakban.

beliczac7.jpg

Valaha a Pannon-tó egyik sekély vizű öble foglalta el ezt a területet.

“Régen jártam már erre, és hiányzott a varázslatos hangulata. Azt hittem a délelőtti eső után egy lélek sem lesz a szigeten, mégis tömegével ődöngtek, kutyástul, kisgyerekkel, vagy párok kézen fogva, nem győztem köszöngetni. Márpedig én magányra vágytam, gondolataim gyötrő társaságára, hogy kitisztuljon végre a fejem, és békére leljek. 

beliczay1.jpg

Be is vetettem magam inkább  a derékig érő susnyásba. No itt aztán kapaszkodtak is belém a szederinda tüskék, marasztaltak a hosszú, tekergőző futónövény kacsok. Végül új útra tévedtem, nemrég vághatta az utat egy traktor, februárban ez még tuti nem volt itt.  Így kicsit könnyebben haladtam a keréknyomok mentén, bár így sem láttam se jobbra, se balra semmit, a tavaly még átlátható sorokba rendeződött telepített nyárfaerdő és aljnövényzete igazi dzsungelt alkotott.” írja a Történetek képekkel blog szerzője.

beliczay2.jpg

Igen, néha jó elmenekülni a hétköznapok fárasztó zajától és megmártózni kicsit a mesélő csendben, amiért szinte csak a kezünket kell kinyújtani, és persze óvni, védeni kell.

beliczay4.jpg

Fotók: Történetek képekkel, Túrabot

 

Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Előre is köszönjük!

Írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit a boldoguljerden@gmail.com címre. Ha van kedved, lépj be a Boldogulj Érden Facebook csoportba, vagy kövesd a Boldogulj Érden oldalunkat Facebookon.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljerden.blog.hu/api/trackback/id/tr9615738206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása