Kamu a pontgyűjtő akció, így húznak le a boltok vásárláskor?
2017. november 24. írta: Cseri Pali

Kamu a pontgyűjtő akció, így húznak le a boltok vásárláskor?

varas_24_hu.jpg

A magyar vásárlók rendkívül árérzékenyek, és szeretik azt érezni a vásárlásaik után, hogy jól jártak. Ezzel a cégek is tisztában vannak, ezért különféle hűségprogramokkal, pontgyűjtő akciókkal várják a vevőket. De vajon mit kapnak a hűségért cserébe a fogyasztók? És mit nyernek mindezzel az üzletek?

Magyarországon a fogyasztók 46 százaléka vásárol olyan üzletben, amely hűségprogramot kínál lojális vevőinek - derült ki a Nielsen tavaly novemberi kutatásából. A magyar fogyasztók hűségesebbek, mint az európai átlag, tízből nyolcan lojálisak ahhoz az üzlethez, ahol vásárolni szoktak.

Azt pedig, hogy hol költik el legszívesebben a pénzt, nagyban befolyásolja, hogyan jutalmazza hűségüket az adott üzletlánc. Az árengedmény vagy a különféle ajándékba kapott termékek sokat nyomnak a latba. De vajon megéri a vevőknek gyűjtögetni a pontokat? És mit nyernek mindezzel az üzletek?

Berényi Konrád marketingszakértő szerint a pontgyűjtő akciók és különféle hűségprogramok egyaránt kedveznek a vevőknek és az üzletláncoknak is. "Ez egy win-win szituáció" - mondta a szakértő. Szerinte több területen is segíthet egy pontgyűjtő rendszer. Egyrészt hűségesebbé teheti a vevőket, hiszen ha már van kártya, sokan szívesebben térnek vissza az azt kibocsátó üzletbe, hiszen a vásárlások után valamennyit visszakapnak a költéseikből. Másrészt bizonyos szinten terelni is tudják így a vevőket: a kártyatulajdonosok egyes termékeket például olcsóbban vásárolhatnak meg, vagy egyes termékek vásárlása esetén több pontot írnak jóvá számukra. E mellett egy-egy ilyen akció arra is jó lehet, hogy felvegyék a versenyt a konkurenciával.

A magyar vásárlók többsége megörül az ilyen lehetőségeknek és ki is használják azt. Ténylegesen nem számolják végig, az elköltött forintok után hány pontot kapnak, amit aztán majd levásárolhatnak- mondta Berényi, hozzátéve, a készpénz-visszajuttatás mértéke cégenként, szolgáltatásonként jócskán eltérő, ám jellemzően az elköltött összeg kevesebb, mint egy százaléka. Ez azonban nem számít, a lényeg, hogy a vásárlók úgy érezzék, kapnak valamit. Ráadásul a különféle akciókkal becsalogatott vevők általában végül többet is költenek, mint amennyit eredetileg terveztek. Igaz, ez leginkább a különböző kuponos akcióknál figyelhető meg.

Ugyanakkor, míg Hollandiában például tudatosan gyűjtik a pontokat és olyasmire vásárolják le azokat, amire alapvetően szükségük is van, addig a magyaroknál ez nincs meg. Tehát könnyen előfordulhat, hogy csak mert bizonyos pont összegyűjtése után néhány ezer forinttal olcsóbban vásárolhatnak meg egy ágynemű-szettet vagy valamilyen konyhai eszközt, meg is veszik azt, pedig valójában nincs rá szükségük és ha nem lenne akciós, nem is költenének erre.

Több kutatás is kimutatta, hogy Magyarországon leginkább az idősebb korosztály, és inkább a nők azok, akik pontokat gyűjtögetnek- jegyezte meg Berényi.

(penzcentrum)

 

Címlapfotó: 24.hu

írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: boldoguljerden@gmail.com

Követed már a Boldogulj Érden oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljerden.blog.hu/api/trackback/id/tr3313365377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása