A volt felcsúti polgármester, Mészáros Lőrinc konzorciuma Százhalombattán éppen vasutat fejleszt, ami miatt le kellett zárni egy vasúti átjárót.
A történetnek csak annyi a szépséghibája, hogy akik az út túloldalán dolgoznak, mostantól 700 méter helyett 4,5 kilométert sétálhatnak a vasútállomásról, a kamionok között, vagy dönthetnek úgy is, hogy szabálysértést követnek el, és átvágnak a veszélyes munkaterületen.
A lezárás a Százhalombatta–Ercsi elágazás vasútvonal-fejlesztésének a része, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt., a szakasz kivitelezését pedig az SZ-E Konzorcium végzi, ami a felcsúti Mészáros és Mészáros Kft.-t és a Vasútépítők Kft.-t takarja, a két cég egyébként nem csak a munkán, hanem közös e-mail-címen, és telefonszámon is osztozik. A megbízás nettó 48 milliárd 200 millió forint értékű, ami az eredetileg becsülténél 7 milliárd forinttal drágább.
Egy olvasó azzal keresete meg az Indexet, hogy a munkálatok miatt a százhalombattai dolgozókat elvágták a munkahelyüktől, több száz ember napi szinten van balesetveszélyes helyzetbe és szabálysértésbe kényszerítve az átgondolatlan kivitelezés miatt.
Az olvasó így vázolta fel a kialakult a helyzetet:
„Ez a vasútvonal a város szélén haladva, egy korábban fény- és félsorompóval ellátott átjáróval választotta el a lakóövezetet az ipari parktól, ahova több száz munkavállaló jár az említett vasúti átjárón keresztül nap mint nap dolgozni. Augusztus 20. után ezt az átjárót röpke 2 évre teljesen lezárták, mindkét oldalra 3-3 betontömböt helyeztek (mint amilyen az M0 autópálya két iránya között is elválasztja a forgalmat)."
"EZZEL AZ AUTÓK, MOTOROK, KERÉKPÁROK KÖZLEKEDÉSÉT TELJESEN KIZÁRTÁK, ILLETVE A GYALOGOSOK IS CSAK A BETONAKADÁLYOKON ÁTMÁSZVA TUDTAK KÖZLEKEDNI, MERT A BETONTÖMBÖK MELLETT EGYIK OLDALON EGY MUNKAGÖDÖR VAN KÖZVETLENÜL, A MÁSIKON PEDIG BONTÁSBÓL SZÁRMAZÓ BETON HALOM.”
700 méter helyett 4,5 kilométeres séta, kamionok között
„NIF az általuk kiadott tájékoztatóban azzal a remek ötlettel állt elő, hogy közelítsük meg az Ipari Parkot a 6-os úton keresztül."
"TEHÁT AKI MONDJUK VONATTAL ÉRKEZETT, MAJD EGY 700 MÉTERES SÉTA UTÁN AZ IPARI PARKBA ÉRT, AZ MOST KÉSZÜLJÖN ÚGY, HOGY 700 MÉTER HELYETT 4-4,5 KILOMÉTERT KELL GYALOGOLNIA – BUSZJÁRAT NINCS – EGY OLYAN ÚTON, AHOL KAMIONOK ÉS AUTÓK SZÁGULDOZNAK MELLETTE" – FŰZTE HOZZÁ A FORRÁSUNK.
„Lakott területen kívül, mondjuk például sötétben este, mikor 22 órakor végzett a műszakjában, és még utána találjon valamilyen működő tömegközlekedési lehetőséget, hogy hazajusson” – folytatja az abszurd helyzet bemutatását a férfi.
A polgármester intézkedik: már csak 3-3,5 kilométer séta lenne
Ránéztünk a polgármester, Vezér Mihály Facebookjára is. Ami alapján nem úgy tűnik, hogy a kivitelező túlzottan elsietné a probléma megoldását. A polgármester augusztus 24-én írt levelet a NIF Zrt.-nek a vasúti átjáró lezárásával kapcsolatban, a következő posztra (szeptember 4.) pedig majdnem két hetet kellett várni, amiben a polgármester leírja:
- egy ideiglenes átjáró tervén gondolkoznak a Hulladéktelep felé;
- egyeztetések folynak arról, hogy közös teherviselés mellett a munkarendhez igazított autóbuszjáratokat indítsanak;
- illetve a NIF Zrt. projektvezetőjét arra kéri, hogy nyissák meg hamarabb a tervezett vasúti átjárót.
Fotó: index.hu
Írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: boldoguljerden@gmail.com
Követed már a Boldogulj Érden oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!