HÁBORÍTATLANUL MŰKÖDIK A KÓKLER WEBSHOP: Hiába a rengeteg feljelentés
2019. október 16. írta: Smitt Róbert Író

HÁBORÍTATLANUL MŰKÖDIK A KÓKLER WEBSHOP: Hiába a rengeteg feljelentés

csalo-webshop.jpg

Több mint ötven károsult hiába várta hónapokon át, hogy megérkezzen egy webshopból vásárolt okostelefonja. A honlapon megadott kapcsolattartótól sokszor csak magyarázkodást, türelmet kérő leveleket kaptak, olykor azonban goromba elutasító üzenetek is érkeztek. Többen feljelentést is tettek az üzemeltető ellen, de jegyzőkönyvek felvételén túl az ügyben eddig semmi nem történt. A webshop a hatósági bejelentések ellenére a mai napig működik. Az üzemeltető állítja: ritka, hogy nem teljesíti a kiszállítást, az egész a kínai rendelések bonyolultsága miatt van így.

Az eset egyáltalán nem kirívó, több más hasonló online bolt is működik, de a hatóságok helyzete sem egyszerű.A legtöbben a szolgáltatójukon keresztül vásárolnak telefonokat egy-egy előfizetési csomaghoz kapcsolódóan. Viszont egyre többen döntenek úgy, hogy inkább maguk szerzik be a készülékeket, és csak egy sim-kártyát kérnek a szolgáltatótól, mivel így nem kell havonta törleszteniük a telefon árát, amivel a legtöbb esetben olcsóbban is jönnek ki és nem kell hűségidővel elkötelezni magukat. Vannak, akik azért választják ezt a megoldást, mert a kínálatban a csomagokhoz párosítva nem találnak maguknak megfelelő darabot.Bár léteznek nagy és ismert webshopok, azok kínálata esetenként drágább, mint egy kiskereskedőé, vagy kisebb a kínálatuk. Sokan ezért az interneten próbálnak boltot találni egy márkanévre való rákereséssel, vagy olyan kifejezésekre, mint "olcsó kínai mobil", vagy "olcsó androidos telefon". A probléma pedig az, hogy bár ilyenkor látszatra profi oldalak jönnek fel, sokszor teljesen homályos, hogy ki árusít, pláne nem tudni honnan és milyen módon beszerzett telefonokat árul.

A mostani történet szereplői közül is a legtöbben így találtak rá a Kínai mobil webshopra, ahonnan aztán vagy nem azt kapták, amit rendeltek, vagy nem érkezett hozzájuk semmi. Néhányan pedig belefáradva a várakozásba, hiába kérték vissza a befizetett összeget, azt csak a legritkább esetben kapták meg egy elállási levél után. Megesett, hogy az üzemeltető R. Krisztián elérhetetlenné vált, másokkal csak goromba leveleket váltott.

"Az a baj, hogy néha küld valamit, de az is használhatatlan"

"Mivel már körülbelül egy évvel korábban történt egy sikeres vásárlás a Kinaimobilwebshopból, úgy döntöttem, rendelek egy újabb telefont" - kezdte el történetét a Napi.hu-nak Zoltán, aki a második vásárláskor 77 600 forintot utalt a Barion online fizetési rendszeren keresztül még 2018 szeptemberében. Ezek után viszont hónapokon keresztül csak várt, közben érdeklődött októberben és novemberben is, majd eljött a december is, és azt a választ kapta, hogy a szállítási idő 5-60 munkanap között van. Végül ekkor sem érkezett semmi, így nyomozni kezdett.

Zoltán rákeresett a honlapon megadott címre, amiről azt látta a Google térképén, hogy ott nem valószínű, hogy webshop működik. Felhívott egy szomszédos céget is, ahonnan megtudta, hogy már más pórul járt vevők is keresték ott R. Krisztiánt, de feleslegesen. "Közben R. Krisztián felajánlotta, hogy rendeljek egy másik telefont, miután visszakértem az átutalt pénzt, és ő is törölte a rendelést. Ezt meg is tettem, de erről már nem küldött hivatalos számlát, ez csak szóbeli megállapodás maradt" - folytatta történetét a károsult, aki korábban egy másik telefont javításra is elküldött a webshopnak, de arra azt a választ kapta, hogy javíthatatlan. Hónapokkal később kapta vissza a szétszerelt, használhatatlan telefont. Decemberben feladta a kajtatást a rendelése után, és feljelentést tett a rendőrségen, ahol bemutatta a szétbarmolt készüléket is. Ő úgy sejti, hogy az első rendelésekor csak szerencséje volt, hogy valóban megkapta, amit kért, míg mások szenvedhettek a megvett telefonjuk körüli ügyintézéssel, vagy futhattak a pénzük után.

"Pont ez a baj, hogy körülbelül minden ötödik megkapja. Ezért legitim webshopnak tűnik és a rendőrség nem tiltja le" - vélekedett Nóra, egy másik áldozat is, aki csak pár tízezer forintot veszített, mert egy cserealkatrészt nem kapott meg. Az ő párja egy előre egyeztetett alkalomra ment el, hogy megoldják a javítást, de a megadott helyszínen - egy kertvárosi családi házban - nem találták a az üzemeltetőt. Ott, akkor egy szomszéd mondta nekik, hogy sokan járnak arra, nemegyszer a rendőrök, inkább kerüljék az üzletkötést a társasággal.

"Annyira profinak tűnt az oldal, hogy én egy percig sem gyanakodtam, hogy átverés lenne" - mesélte egy újabb károsult, Kristóf. "Kaptam egy hivatalosnak tűnő visszaigazolást a rendelésemről, eredetileg 2-3 hetes kiszállítást ígérve. Ahogy az eltelt, pár levélváltás és egy hónap után kaptam egy csomagazonosítót" - folytatta történetét. A postai utánkövetésből látta, a futárcég már 2 hete leszállította a telefont, de R. Krisztián azt nem juttatta el hozzá, mondván vidéken van, de azt ígérte, hogy postázni fogja. Kristóf ekkor személyes találkozót ajánlott, de a webshop üzemeltetője inkább a postázást választotta.

"Videónk van arról, hogy amikor átvettük a csomagot, az ki volt bontva" - tette hozzá a pórul járt vásárló, aki már eleve azért vette fel a doboz megérkezését, mert elvesztette a bizalmát az árusban. Jelezték, hogy elállnak a vásárlástól, de erre nem reagált. Végül a bankjához fordult, hogy az elutalt pénzt vonják vissza a webshoptól, ami végül a bejelentést követően 30 nap után meg is történt. Később ő is feljelentést tett a rendőrség az ügyben, de azon túl, hogy kapott egy levelet, valamint egyszer behívták felvenni a tanúvallomását, érdemi előrelépésről ő sem tud.

A fenti történetek nem tűnnek egyedi esetnek: több mint ötven tag még egy közös Facebook-csoportot is létrehozott, ahol kiderült, rengetegen tettek feljelentést a rendőrségen. Az itt lévők segíteni is próbálják egymást: sokan például közjegyzői fizetési meghagyással kezelik a helyzetet, mások Kristófhoz hasonlóan a bankjukon keresztül próbálták visszaszerezni az elveszített pénzüket.

A teljes cikket ide kattintva olvashatod el.

 

A fotó illusztráció

Itt léphetsz be a Boldogulj Érden Facebook csoportba, vagy írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit: a boldoguljerden@gmail.com címre.

Követed már a Boldogulj Érden oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljerden.blog.hu/api/trackback/id/tr8415225506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása