A túlsúlyos kamionok a schengeni akadály megszűntével már nem állíthatók meg a határon, az utakat fokozottan rongáló járművek azonban fennakadnak a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tranzitútvonalak mentén létesített ellenőrző pontjain.
A belső schengeni határokon át elsősorban Ausztria és Szlovákia felől érkeznek Magyarországra az Európai Unióban megengedettnél nagyobb tengelyterhelésű vagy össztömegű áruszállító járművek.
A Magyar Közút (MK) 22 helyen 32 mérőállomást működtet és továbbiakat is telepít, a tranzitútvonalak lefedettsége csaknem 100 százalékos. Az útburkolat alá épített berendezéseken évente 3,5 millió kamion halad át. A gyanúsakat félreterelik, megmérik és szükség esetén tájékoztatják az adóhatóságot vagy a rendőrséget, mert a Magyar Közút nem szedhet bírságot.A Közút megtarthatja a beszedett büntetéseket
A túlsúlyos, valamint a túlméretes szállítmányok legális közlekedtetéséhez tavaly 130 ezer engedélyt adott ki a cég, az ezért kiszámlázott 1,1 milliárd forint eljárási költséget a saját működésére fordíthatja.
Szerencsi Gábor, a Magyar Közút igazgatója a Világgazdaságnak kifejtette, három okból kell szabályozni a túlsúlyos járművek közlekedését: az úthálózat állagának megóvása, a versenysemlegesség fenntartása és a közlekedésbiztonsági kockázatok csökkentése érdekében.
Fotó: pixabay
Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Előre is köszönjük!
Írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit a boldoguljerden@gmail.com címre. Ha van kedved, lépj be a Boldogulj Érden Facebook csoportba, vagy kövesd a Boldogulj Érden oldalunkat Facebookon.