Jövő héten tárgyalja az érdi közgyűlés, azt a javaslatot, amely
A megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó gépjárművek helyi közutakra történő behajtásának szabályairól szóló 20/2017. (V.26.) önkormányzati rendelet hatályon kívül helyezésére címet viseli.
Magyarán a tavaly májusban, az önkormányzat által megalkotott és a behajtási díjakról is rendelkező szabályt teljesen eltörlik.
Ha valaki elolvassa az előterjesztést, akkor elképed, hogy vajon miért vártak Bács Istvánék hónapokig a rendeletük visszavonásával? Sőt, még januárban is módosították a rendeletüket, amellyel kapcsolatosan idézzük pontosan az előterjesztés szövegét:
“A rendelet hatályon kívül helyezésének egyik leglényegesebb indoka a magasabb szintű jogszabályi környezet megváltozása, ugyanis a korábbi rendelet alapját képező, a meghatározott össztömeget, tengelyterhelést és méretet meghaladó járművek közlekedéséről szóló 13/2010. (X.5.) NFM (Nemzeti Fejlesztési Minisztérium) rendelet hatályát vesztette, és helyébe a meghatározott össztömeget, tengelyterhelést, tengelycsoport-terhelést és méretet meghaladó járművek közlekedéséről szóló 36/2017. (IX. 18.) NFM rendelet (a továbbiakban: NFM rendelet) lépett, mely lényegesen átalakította a szabályozást.”
Egy mondatban, hogy ne legyen kínai, tavaly szeptember 18-tól a jogszabály megváltozott, ami miatt, nemhogy módosítani kell a rendeletet, hanem TELJESEN EL KELL TÖRÖLNI.
Ehhez képest, még idén január végi dátummal is módosították a rendeletet, 4 HÓNAPPAL a most hivatkozott rendelet után. Addig szabadságon volt a jegyző, nem volt aki értelmezze a jogszabályokat, vagy most felülről a fejükre koppintottak?
Az előterjesztés megemlíti még, hogy az NFM rendelet szabályozza, hogy a nagyobb teherautók engedélyeinek kiadásához alapvetően a helyieknek nem igazán van köze, így a rendeletnek ebben a formájában semmi értelme. A helyi közút kezelője kizárólag helyi közutat érintő közlekedés esetén jogosult a hozzájárulás megadására, mely eset azonban, a gyakorlatban alig fordul elő. Ugyanez igaz egyébként a teherautókra kiszabott díjakra is, így tehát a túlsúlyos járművek közlekedése után fizetendő díj helyi rendeletben való megállapítására nincs lehetőség.
Persze, azért ne lélegezzenek fel a helyi vállalkozók, hiszen továbbra is lehetőség van arra, hogy az egyes egyéb súlykategóriák (3,5t; 5t; 7,5 t), valamint az NFM rendelet hatálya alá nem eső össztömegű gépjárművek közlekedésére vonatkozóan változatlanul rendeletben lehet meghatározni azon útvonalat, amelyen ezek a járművek közlekedhetnek, illetve azokat a feltételeket, amelyek biztosítják a közút és tartozékainak védelmét, a közlekedés biztonságának megóvását, valamint a hozzájárulás kiadásának eljárásrendjét. Az ezt tartalmazó új szabályozás előkészítés alatt van, annak elkészültét követően a Közgyűlés elé fogom terjeszteni.
Ezek után csupán az az egyszerű kérdés merül fel bennünk, mi lesz az eddig beszedett pénzzel, mikor fogják visszaadni?
címlap: panoramio.hu
Írjon nekünk, ha látott vagy hallott valamit: boldoguljerden@gmail.com
Követed már a Boldogulj Érden oldalunkat Facebookon? Nem? ITT most megteheted. Kérünk, támogasd portálunkat! Köszönjük!