ÉRD POLGÁRMESTERE NAGYOT ÁLMODOTT: Metró is kösse össze Érdet Budapesttel
2019. december 14. írta: Smitt Róbert Író

ÉRD POLGÁRMESTERE NAGYOT ÁLMODOTT: Metró is kösse össze Érdet Budapesttel

metro-csozikkeppel.jpg

Merjünk nagyot álmodni szól a mondás, és úgy látszik, Csőzik László nagyot álmodott, talán túl nagyot is, de ezt majd az idő dönti el. 

Egy jelenleg még elég látomásos tervről beszélgettek ugyanis Budaörsön az agglomeráció és a főváros önkormányzati vezetői. 

Csőzik szerint van realitása annak, hogy a 4-es metrót tovább építve az agglomeráció irányába, Érdet is összekössék ilyen formában a fővárossal. 

“... A téma a kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztése volt. Hosszú távú, ma még álomszerűnek tűnő fejlesztésekről volt szó. A jelenlévő polgármesterek egyetértettek abban, hogy a 4-es metrót – akár földfelszíni vonalvezetéssel – tovább kell építeni az agglomeráció felé. Emlékszünk rá, az eredetileg tervezett végállomása a budaörsi virágpiac volt. Felszólaltam, és hosszan érveltem amellett, hogy a metrót tovább kell vinni Budaörs központja, nyugati része, majd Törökbálinton át Érd-Parkváros irányába. Az M4 végállomása tehát Parkváros mellett lehetne, P+R parkolóval.” - írta a polgármester a Facebook-oldalán.

Ezzel ott volta aki egyetértett, mások szerint a Tópark lenne a jobb megoldás. Mindenesetre azt fontos figyelembe venni, hogy az új uniós ciklusban Budapest kiesik a támogatásokból a központi régióban, és Pest megye végre saját uniós forrásokat kap, remélhetőleg ezekből juthat utakra, járdákra, közösségi közlekedésre is. 

Valószínűleg sok városlakó örülne egy metrónak, aminek Érd a végállomása, de eddig ez tényleg csak az álmodozás szintjén merült fel. Rögtön megszólaltak a szkeptikus hangok, de az általánosnál voltak sokkal szakmaibb és racionálisabb érvek is.

“Remek. Nagyszerű, hogy az agglomerációs összefogás szükségességét érzik a felek!

De szerintem egy tanulmányterv és megvalósíthatósági terv előtt nem kéne ilyen konkrétumokon ábrándozni. Pl: Tópark és Kelenföld között most is van kötött pálya, minek még egy?

A helyzet nem véletlenül hozza azt, hogy kertvárosokba (pláne hegyi kertvárosokba) nem visznek metrót. Sokkal fontosabb és gazdaságilag indokolhatóbb metrófejlesztések előtt áll Budapest: lakótelep van az M4 másik irányában (Rákospalota), az M3 északi irányában (Káposztásmegyer), de ott van Békásmegyer és Csepel (M5).

Érdnek, a maga kertvárosi elterültségével a 3 vasútvonal (Pusztaszabolcs, Székesfehérvár, Győr) közelsége éppen elég, ezekre kellene betétjáratokkal negyedórás ráhordó buszjárat (pl egy Érd alsó - Lőcsei - Iparos - Auchan - Tópark - Budakeszi/Budaörs)”

A többség azt a véleményt képviseli, hogy nagyon jó lenne egy érdi metró, de előbb a város tömegközlekedését kell fejleszteni, hogy legyenek normális városi járatok.

A felvetés tehát biztosan megmozgatja az emberek fantáziáját, induljon is el belőle egy komoly városi diskurzus, esetleg szavazás, hogy legyen-e metró Érden. Bár a beruházás hatalmas volta miatt, nem tudni, hogyan lehetne forrásokat találni rá, és azt sem szabad elfelejteni, hogy ha elkezdődik az építés biztosan eltart majd jó pár évig. 

Izgalmas kérdés, radikális ötlet, erről még biztosan hallani fogunk!

 

Ingyen jutunk el hozzád, de nem ingyen készülünk, kérünk, támogasd portálunkat! Előre is köszönjük!

Írj nekünk, ha láttál vagy hallottál valamit a boldoguljerden@gmail.com címre. Ha van kedved, lépj be a Boldogulj Érden Facebook csoportba, vagy 

kövesd a Boldogulj Érden oldalunkat Facebookon. 

A bejegyzés trackback címe:

https://boldoguljerden.blog.hu/api/trackback/id/tr5515351856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása